Pasvalio Lėvens mokykloje pradinių klasių mokiniai (-ės) su gamta susipažįsta per tyrinėjimų kampelį, kurio temos ir veiklos vis keičiasi - pavyzdžiui, „Viskas apie medžius“, „Koks šiandien oras?“, „Aš ir mano kūnas“. Tyrinėjimų kampelį klasėje sudaro daug vaizdinės, gamtinės medžiagos, įvairios veiklos mokiniams (-ėms). Susipažįstant su medžiais, tai gali būti lapų rūšiavimas pagal jų dydį, spalvą, formą, skirtingų medžių rūšių atpažinimas pagal kampelyje patalpintas medžio kaladėles su žieve. Nagrinėjant orus - vaizdinė medžiaga, kokie gali būti orai, kritulių bei debesų rūšys. Mokiniams (-ėms) buvo pateiktas mokytojos pagamintas vandens apytakos ratas ir tornadas, sensoriniai buteliai, kuriuos mokiniai (-ės) apžiūrinėdami (-os) galėjo suprasti kuo skiriasi saulėta diena, nuo debesuotos arba audra nuo krušos. Siekiant pažinti žmogaus kūną, atliekamos praktinės užduotys, mokomasi teisingai valytis dantis, pateikiami įdomūs faktai, pavyzdžiui apie žarnyno ilgį.
Mokant gamtos mokslų pagrindų, pavyzdžiui, suprasti medžiagų agregatinę būseną (kai ta pati medžiaga gali būti ir skysta, ir kieta), kartą mokytoja į pamoką atsinešė kaspinu perrištą stiklinį butelį siauru kakleliu, kuriame buvo supiltas šokoladas, kurį vaikai turėjo iškrapštyti, suprasdami temperatūros poveikį medžiagos būsenai. Kad vaikai priartėtų prie atsakymo, buvo vykdomi ir papildomi mini eksperimentai, tokie kaip ledo stebėjimas, pavyzdžiui, kaip keičiasi jo būsena klasės temperatūroje, ar kas pasikeičia jį paėmus ant delno. Visi šie patyrimai sudaro sąlygas įvairių gebėjimų pradinių klasių mokiniams (-ėms) suprasti gamtoje vykstančius procesus.
Kitos inovacijos
Komentarai
Justinas
2024 m. birželio 24 d.
Gera inovacija!